Development

Concurrentie voor zijn en blijven?
Wij bouwen de software.

Neem contact op

WIJ ZIJN DE PARTNER DIE MET JOU MEEDENKT EN OP EEN SLIMME EN EFFICIENTE MANIER HIGH-QUALITY BEDRIJFSAPPLICATIES ONTWIKKELT.

Werk je samen met ons, dan werken we volgens se handige en effectieve scrum-methode. Wij en onze klanten hebben goede ervaringen met het werken volgens deze methode. Het is een praktische methode die zorgt voor een transparant proces en software die goed aansluit. Met tevreden gebruikers als resultaat. Door zo snel mogelijk een werkende initiële versie te ontwikkelen en de ingebouwde go/no-go momenten is er ook duidelijk grip op de investering.

ONZE AANPAK

Transparant

IT projecten kunnen lang duren en niet transparant zijn, dat geeft enorm veel spanning, want wat krijg je precies en wat gaat het kosten. Dat is iets waar wij ook niet van houden, daarom is ons ontwikkelproces heel doorzichtig en zijn de lijnen kort. Je weet precies hoe ver we zijn met ontwikkelen en wat de prioriteiten zijn.

Efficiënt

Wij houden niet van dubbel werk. Dus hebben we verschillende standaard modulen ontwikkeld die we vaker kunnen inzetten. Daarnaast ontwikkelen met low-code tools en zijn experts in deze nieuwe generatie aan ontwikkeltools. Hierdoor kunnen we sneller ontwikkelen en is onze code van betere kwaliteit. Dat maakt ons uniek in het efficiënt en snel ontwikkelen van ‘bedrijfskritische’ systemen.

Gericht op Innovatie

Innovatie staat bij veel bedrijven hoog op de agenda, maar vaak kom je niet verder dan de geijkte stokpaardjes of ideeën die al lang geleden zijn bedacht. Wij bekijken jouw bedrijf door een andere bril en gebruiken onze technische kennis en ervaring om jou te helpen digitaal te innoveren.

1

Stap 1: Bepalen MVP en Projectplan

We bepalen wat er in de eerste versie moet en stellen een projectplan en begroting op.
2

Stap 2: Ontwikkelen in sprints

In sprints van twee tot vier weken ontwikkelen we snel en transparant de software.
3

Stap 3: We gaan live met de MVP

Na een aantal sprints gaan we live met de eerste versie.
4

Stap 4: we bepalen de volgende versies

In vervolg sprints worden nieuwere versies van het systeem opgeleverd

1. BEPALEN MVP EN PROJECTPLAN

Allereerst bepalen we gezamenlijk wat het minimale product is waarmee je live kunt, het MVP (Minimal Viable Product). We focussen op de essentie, het allerbelangrijkste, de rest bewaren we voor later en zetten we op de backlog. Het MVP is een minimale versie maar wel eentje die al echt waarde toevoegt voor de gebruiker. Het MVP wordt dus zoveel mogelijk gebaseerd op de input van de gebruiker, waar zijn zij het meeste bij geholpen en levert het meeste resultaat op.

Niet alle MVP’s zijn gelijkwaardig. Het vaststellen van een MVP kan in één of twee gesprekken mogelijk zijn. Het kan ook raadzaam zijn de situatie eerst meer te analyseren en de mogelijkheden uitgebreider te inventariseren. In dat geval is onze Quick Start een goed begin. Een goede MVP legt het fundament voor het systeem, is makkelijk uitbreidbaar met nieuwe features en volledig schaalbaar.

Als we het MVP duidelijk hebben weten we genoeg om te beginnen. We stellen een projectplan en begroting op.

In 4 stappen helder welke kansen en groeimogelijkheden realiseerbaar zijn met de juiste software? Met de Quick Start heb je snel en duidelijk een concreet plan van aanpak en weet je wat de voordelen zijn en wat er nodig is om de groeimogelijkheden te realiseren.

QUICK START

2. ONTWIKKELEN IN SPRINTS

We delen het werk op in sprints, in feite deelprojecten van meestal twee tot vier weken. In een sprint bouwen we de software. Als sommige dingen nog niet duidelijk genoeg zijn komen we terug met vragen. Als er nieuwe ideeën, wensen of eisen naar voren komen plaatsen we deze op de backlog.

We ontwikkelen met low-code tools en zijn experts in deze nieuwe generatie ontwikkeltools. Met low-code kan sneller ontwikkeld worden en is de code van betere kwaliteit dan met traditionele tools. Samen met onze bibliotheek aan complete modulen en jarenlange ervaring bouwen we op deze manier efficiënt en effectief aan jouw software. Onze vorderingen zijn via in onze projecttool op dagbasis te volgen, we werken helemaal transparant.

Aan het eind van elke sprint hebben we een officieel evaluatiemoment waarin we doornemen wat we deze sprint hebben gedaan en kunnen laten zien aan jou en jouw stakeholders wat er gemaakt is. Daarnaast bespreken we de inhoud van de volgende sprint. Je bent zelf onderdeel van het team in deze sprints en kunt aangeven welke ontwikkelingen belangrijk zijn.

3. LIVE MET DE EERSTE VERSIE: HET MVP

Na één of meerdere sprints is het MVP bereikt en gaan we live. Een taartmoment. Het allerbelangrijkste, de essentie, staat er nu. Door de focus op de gebruiker tijdens het ontwikkelproces levert het systeem ook echt direct toegevoegde waarde.

Wat begonnen is als een idee wordt nu dagelijks gebruikt. Dit levert doorgaans nieuwe wensen en ideeën op die we vervolgens weer op de backlog plaatsen. De backlog wordt nu aangevuld met punten uit de praktijk.

Door zo snel mogelijk live te gaan wordt het gehele systeem vroegtijdig getoetst aan de praktijk, de lakmoesproef. Dit voorkomt de valkuil verder te ontwikkelen op een aanname of idee dat in de praktijk net iets anders uitpakt dan van tevoren gedacht.

4. NIEUWE VERSIES MET NIEUWE FUNCTIONALITEIT

In vervolg sprints voegen we nieuwe functionaliteit toe aan het systeem. We blijven in de cyclus van sprints, live gaan en het verzamelen en verwerken van feedback. Elke livegang is een go/no-go moment waarop beslist kan worden al dan niet door te gaan met de verdere ontwikkeling van het systeem. Hierdoor heb je maximaal grip op de investering.

De backlog vormt de lijst van wensen en eisen waaruit we selecteren en prioriteren welke punten het beste in de volgende sprint opgenomen kunnen worden. De real-life feedback van gebruikers speelt hierin een belangrijke rol. Het helpt om de juiste keuze te maken en de balans te vinden tussen enerzijds het beheersen van de investering en anderzijds het uitbreiden van het systeem met features die maximale waarde toevoegen. Na een aantal releases is het systeem af en het project klaar. De meeste organisaties gaan dan over tot een onderhoudsabonnement. Dit is de makkelijkste manier om het systeem beschikbaar en up-to-date te houden.

DE VOORDELEN VAN DEZE AANPAK

Grip op investeringen

Zo snel mogelijk een werkende initiële versie en meerdere go/no-go momenten houdt de investering en het project overzichtelijk.

Software die aansluit

Feedback, transparantie en korte lijnen zorgen voor software die naadloos aansluit.

Proven track-record

Itium heeft een proven track record in het bouwen van software voor zowel MKB als enterprise.

WIL JIJ BEGINNEN MET HET ONTWIKKELEN VAN SOFTWARE DIE JOUW BEDRIJF TRANSFORMEERT?

Start hier!